Sunday, October 4, 2009

Dengan lafaz Bismillah...

"Zack, mane alamat blog kau?"

"Aku mane ade blog..."

"Laa...kau ijazah sains komputer, tapi takde blog? Abes....ade facebook?"

"Emm....tu pun takde. Malas ar..."

"sengal.... =.="

Dialog macam nie, dah berape kali aku lalui. Dari start aku tauliah tahun 2003, sampai 2008, tak pernah aku buat blog atau daftar facebook, friendster, myspace, dsb.

Agaknya atas desakan dan tekanan daripada kengkawan, aku pun mulakan lah langkah pertama memasuki alam blogging. Lagipun minggu nie ada seminar tentang membangunkan blog di sekolah aku. Agaknye kalau buat awal2 sekarang lebih senang nak faham ilmu blogging.

Bukan malas alasan aku yang sebenar, tetapi aku tak minat untuk menonjolkan diri di internet. Semua orang pun dah sedia maklum betapa volatile dan terbuka WWW. Apa-pun, aku cuba juga dengan niat yang baik dan langkah berhati-hati.

Salam perkenalan...

1 comment:

  1. teratak guru view cantik...dia hebat speak ana slender la..computer lagi terror..selalu aku tanya dia-pakar rujuk katakan..tak ada dia susah aku

    ReplyDelete